lørdag den 3. september 2011

Mine første kager med fondant :)

Inden jeg begyndte at arbejde med fondant har jeg brugt skumfidusser...

  • Skumfidusserne kommes i mikroovnen, dryppet med lidt dråber vand, i 10-20 sek.
  • Ikke for lang tid for så er der skumfidusser over det hele :)
  • Herefter røres der flormelis i til det bliver til en dej der kan arbejdes med
Så jeg har prøvet at dekorerer kager før, men bare ikke med fondant, som er noget bedre at arbejde med.

Mine første fondant kager var til min skønne veninde Line. Jeg havde spurgt pænt om jeg ikke nok måtte prøve at lave nogle fine dåbskager til deres søns barnedåb.
Line og Martin bestemte farverne og forslog at jeg anvendte min chokoladekage til at lave bunde af. Pynten på kagen bestemte jeg og blev en overraskelse.




Det var første gang at jeg forsøgt mig med at modelere og det var ikke sidste gang :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar